2e dag in Canggu

25 juli 2018 - Canggu, Indonesië

Tjonge jonge wat een dag vandaag..
Ik zal beginnen bij het begin.
In dit hotel, (pmb beach resort, wat eigenlikk geen resort is maar een guesthouse) heb ik het meest simpele ontbijt ooit gehad. Ik ben echt een goede ontbijter. Ik houd van een lekker ontbijt kijk er ook elke dag naar uit, vind het de lekkerste maaltijd van de dag. Maargoed ik kon uit 2 menu's kiezen menu 1: cappucino met toast en jam of menu 2 met zwarte koffie, fruit en toast met jam. Ik koos voor menu 2. Maar zelfs een klein kind zou daarns nog trek hebben. Ik had geen zin extra eten te bestellen want ik dacht ontbijt zit bij de prijs inbegrepen onzin om meer te betalen. Dus mijn dag begon al rot omdat ik te weinig gegeten had.. Na het ontbijt vroeg ik bij de receptie of het mogelijk was om een surf les te krijgen. Ik was eigenlijk naar Canggu gekomen om te leren surfen. Canggu staat hierom bekend en voornamelijk bij de jeugd. Maar helaas ging dat feestje niet door, ook coor de komende dagen niet omdat het te gevaarlijk zou zijn door de hoge golven...:( Plan B: fietsen naar de tannah lot tempel. Ik vraag bij de receptie om een fiets krijg ik uiteindelijk een scooter. Fiets hadden ze niet terwijl ze eerst zeiden van wel. Ik dacht beetje bewrging beetje sportief maar nee. Scooter ook niet verkeerd. Maar de scooter had bijna een lege tank. Dus ik eerst een hele discussie gehad met die man dat ik dat niet netjes vond maargoed ik dus eerst tanken daarna naar Tannah lot. Het was onwijs druk bij de tempel en moest nog 4 euro betalen ook om de tempel te zien,best duur voor een tempel trouwens. Uiteindelijk terug bij het hotel zag ik 1 zonnelstraal dus ik dacht dit is mijn kans, bikini aan en gaan. Kom ik bij het zwembad verdwijnt de zon. Heb wel even mijn boek gelezen maar kreeg kippenvel dus ben maar weer naar mijn kamer gegaan. En te bedenken dat ainds mijn vertrek naar Bali de zon niet meer weg is gegaan in nederland. Omgedraaide wereld. Zal je nien als ik in NL ben dat het weer gaat regenen..Maargoed in me kamer gekeken naar een leuk eettentje. Op tripadvisor zag ik een leuk restaurant die aanbevolen werd als nummer 1 in Canggu. Ik dacht, heb toch een scooter ter beschikking dus voor die 18 minuten op de scooter kan ik daar mooi gebruik van maken. Vond het eten lekker maar was niet nummer 1 waardig, prijs was voor Balinese normen relatief aan de hoge kant dus was best een tegenvaller. Maargoed door te proberen kom je daarachter. Toen ik weer naar het hotel wilde gaan was het donker buiten. Terugrit was echt niet leuk. Heb 2 uur op de scooter gezeten omdat mijn telefoon steeds de verkeerde weg aangaf. Klok bleef op nog 42 minuten rijden staan. Ik had gelukkig een lange broek aan maar was alsnog koud op de scooter. Ik in lichte stress aan mensen de weg gevraagd maar die konden me niet helpen. Telefoon gevolgd uiteindelijk het hotel kunnen vinden gelukkig. Telefoon gaf bij het hotel nog steeds aan dat het 30 minuten rijden was. Nu ben ik inmiddeld een warme douche verder en lig heerlijk in bed. Onwijs blij dat ik het heb kunnen vinden. Morgen ga ik er een rustig dagje van maken. Nagels doen, massage en dichtbij eten. Vandaag was het gewoon niet mijn dag morgen wordt vast beter. Slaaplekker!